Постійні зміни в законодавстві щодо виробництва та надання послуг з питного водопостачання, вимагають від підприємства докладання значних зусиль для підтримання в працездатному стані водопровідно-каналізаційного обладнання та устаткування.
Протягом останніх років найбільш гострим питанням є своєчасні розрахунки за електроенергію, покупну воду та податки.
Для забезпечення міста питною водою та стабільного функціонування підприємства зазначені витрати є обов'язковими.
Таким чином, однією з головних задач підприємства стає своєчасне отримання коштів від мешканців міста.
Адміністрація підприємства неодноразово зверталась в адресу споживачів з метою проведення оплати боргів за спожиті послуги.
Удосконалення досвіду спілкування з нашими споживачами дозволило реалізувати ряд заходів по створенню сприятливих умов звіряння обсягів спожитих послуг та їх безперешкодній оплаті.
Малозабезпеченим верстам населення та категорії споживачів, які накопичили значну суму заборгованості ми пропонуємо укладання договорів на реструктуризацію боргів та оформлення субсидії на оплату житлово-комунальних послуг. До безініціативної категорії громадян застосовується претензійно-позивна робота.
Тільки після реалізації всіх заходів, спрямованих на добровільну оплату споживачами, „Дніпроводоканал”, враховуючи інтереси сумлінних платників, змушений все-таки вживати більш жорсткі заходи в утриманні боргів.
Це індивідуальна робота з боржниками спеціальними структурними підрозділами по обмеженню послуг з водопостачання та водовідведення.
В якості повідомлення споживачів фахівцями підприємства направляються листи-звернення в адресу боржників з рекомендаціями сплатити борг. Зазначені листи містять інформацію про те що у випадку відсутності оплати протягом 15 діб споживачу буде обмежене надання послуг. Для опрацювання формується перелік боржників з сумами заборгованості понад 3 місяці.
Додатково, представниками проводиться робота з повідомлення споживачів в індивідуальному порядку. Фахівці підприємства намагаються наладити контакт зі споживачем, надають вичерпні пояснення щодо негативних наслідків до яких призводе відсутність стабільного надходження коштів, які повинні витрачатись на ремонт та модернізацію системи водопостачання та водовідведення.
Наведений перелік заходів в роботі з боржниками вкрай необхідний для виконання своїх договірних зобов'язань перед енергопостачальними підприємствами.
Наявність та зростання заборгованості зокрема перед ВАТ ЕК „Дніпрообленерго”, яка на 12.03.2011р. складає 40 351 тис.грн., змушує споживачів нашого міста відчути обмеження електроенергії до об'єктів Дніпроводоканалу і як наслідок припинення постачання питної води місту Дніпропетровськ.
Зростання заборгованості (79 919 тис.грн. на 12.03.2011р.) за покупну питну воду перед КП ДОР „Аульський водовід” також загрожує припиненням водопостачання місту Дніпропетровськ.
Що стосується споживачів, які сподіваються на списання дебіторської заборгованості по строку позивної давнини повідомляємо.
Згідно ст.256 Цивільного Кодексу України позовна давність – це термін, у межах якого особа може звернутись до суду з вимогою про захист свого цивільного права або інтересу. Звернення до суду – це тільки один із способів захисту порушених прав господарського об'єкту.
Заборгованість за житлово-комунальні послуги – це цивільно-правове зобов'язання споживача перед комунальним підприємством. Відповідно до ст.526 Цивільного Кодексу України зобов'язання повинне виконуватись належним чином. Виконання зобов'язання не залежить від терміну позивної давності, оскільки останнє стосується лише розгляду справи у суді.
Таким чином, позивна давність може бути застосована тільки судом, а списання суми яка виходить за межі позовної давнини буде виконуватись тільки якщо рішенням суду буде визнано, що така є безпідставно нарахована.
Що стосується обґрунтованості дій, спрямованих на стягнення заборгованості за послуги водопостачання та водовідведення з абонентів-боржників, повідомляємо.
Згідно ЗУ „Про питну воду та питне водопостачання” ст.23 („Права та обов'язки підприємств питного водопостачання”) МКВП „Дніпроводоканал” має право у разі внесення споживачем не в повному обсязі плати за використану питну воду обмежити йому питне водопостачання до рівня екологічної броні.
Враховуючи вимоги ст.22 зазначеного Закону („Права та обов'язки споживачів питної води”) споживачі питної води зобов'язані своєчасно вносити плату за використану питну воду відповідно до встановлених тарифів на послуги централізованого водопостачання і водовідведення, у разі внесення не в повному обсязі плати за використану питну воду обмежити власне використання питної води до рівня екологічної броні питного водопостачання. Також споживачі зобов'язані забезпечувати безперешкодний доступ відповідальних представників підприємств питного водопостачання до власних водопровідних мереж та обладнання для виконання робіт з обмеження споживання послуг.
Тобто, в роботі по стягненню дебіторської заборгованості за допомогою індивідуальних заходів, МКВП „Дніпроводоканал” керується вимогами чинного законодавства.
Додатково наводимо статистичну звітність щодо платіжної дисципліни абонентів-громадян:
загальна кількість особистих рахунків (сімей) – 362 387
загальна кількість осіб, які користуються послугами водопостачання та водовідведення – 775 738
З яких сумлінними платниками є 123 277 сім ей ( 260 203 особи ) .
171 003 сім ' ї несвоєчасно розраховуються за спожиті послуги, але за підсумками року виконують свої зобов'язання по оплаті.
60 751 сім'я міста (138 884 особи), це 16,7 відсотків від загальної кількості, демонструють вкрай низьку платіжну дисципліну, ігнорують вимоги Дніпроводоканалу, нехтують інтересами сумлінних платників. Сума боргу таких сімей складає близько 97 млн. грн.
Якщо Дніпроводоканал отримав грошові кошти боржників, він мав би можливість виконати першочергові заходи по заміні обладнання та як наслідок покращення якості питної води.
Таким чином, заходи, які вживає МКВП „Дніпроводоканал” спрямовані на підтримання системи водопостачання та водовідведення у працездатному стані та не в якій мірі не суперечать чинному законодавству в сфері надання послуг з питного водопостачання та водовідведення.
Питання укладання договорів між МКВП „Дніпроводоканал” та мешканцями багатоквартирних будинків потребує окремого розгляду. Але слід зауважити, що сподівання мешканців багатоквартирних будинків безоплатно споживати комунальні послуги, не можуть позитивно вплинути на господарчу діяльність як нашого підприємства так і інших житлово-комунальних підприємств.
Gorod`ской дозор | |
Фоторепортажи и галереи | |
Видео | |
Интервью | |
Блоги | |
Новости компаний | |
Сообщить новость! | |
Погода | |
Архив новостей |
Друзья, водопроводная мафия сильна РАЗОБЩЁННОСТЬЮ своих клиентов, которым она навязывает свою волю. Давайте же через Интернет объединяться. Предлагаю для связи свой адрес: georg1944@ukr.net
На воде, как на первейшей человеческой потребности (не считая воздух), построен сверхдоходный уголовный бизнес, который пытаются прикрыть коммунальной нищетой