22 лютого 2023, 10:37
ВІДДІЛ КОМУНІКАЦІЙ З ГРОМАДСЬКІСТЮ УПРАВЛІННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ ВЗАЄМОДІЇ ГУ ДПС У ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ ОБЛАСТІ (ТЕРИТОРІЯ ОБСЛУГОВУВАН
Як неприбутковій організації отримати витяг з Реєстру неприбуткових установ та організацій?
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Соборний та Шевченківський райони м. Дніпра) інформує.
Відповідно до п. 12 прим. 1 Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 440 зі змінами та доповненнями (далі – Порядок), неприбуткові підприємства, установи та організації (далі – неприбуткова організація) можуть звернутися до контролюючого органу із Запитом про отримання витягу з Реєстру неприбуткових установ та організацій (далі – Реєстр).
Запит про отримання витягу з Реєстру за формою згідно з додатком 3 (далі – Запит) подається особисто представником неприбуткової організації чи уповноваженою на це особою або надсилається поштою контролюючому органу за основним місцем обліку неприбуткової організації. Усі розділи Запиту підлягають заповненню.
У Запиті зазначається код згідно з ЄДРПОУ неприбуткової організації, який є критерієм пошуку відомостей у Реєстрі.
Запит обов’язково повинен бути підписаний керівником або особою, що має право підпису документів неприбуткової організації, із зазначенням дати.
Неприбуткові організації можуть подати Запит засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.
За Запитом неприбуткової організації контролюючий орган надає їй безоплатно протягом трьох робочих днів, що настають за днем отримання такого Запиту, витяг з Реєстру за формою згідно з додатком 4, який містить відомості про неприбуткову організацію, визначені п. 11 Порядку, або повідомлення про відсутність відомостей у Реєстрі за формою згідно з додатком 5 (далі – Повідомлення). Витяг з Реєстру містить відомості з Реєстру, актуальні на дату та час його формування, та є чинним до внесення змін до Реєстру в частині відомостей, що стосуються зазначеної неприбуткової організації.
Витяг з Реєстру або Повідомлення надсилається поштою за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків або особисто вручається платнику податку (його представнику) за основним місцем обліку платника податків. У разі подання Запиту в електронному вигляді орган ДПС надсилає витяг з Реєстру на адресу електронної пошти платника податків.
Режим «Листування з ДПС» приватної частини інформаційно комунікаційної системи «Електронний кабінет» забезпечує можливість направлення платником до органу ДПС разом із супровідним листом Запиту за встановленою формою у форматі pdf (обмеження 5 МБ).
Датою надходження Запиту із супровідним листом є дата реєстрації супровідного листа в органі ДПС.
Протягом одного робочого дня після надсилання такого листа до органу ДПС автора електронного листа буде повідомлено про вхідний реєстраційний номер та дату реєстрації.
Інформацію щодо отримання та реєстрації листа в органі ДПС можна переглянути у підрежимі «Вхідні» режиму «Вхідні/вихідні документи» приватної частини Електронного кабінету, відправлені листи – у підрежимі «Вихідні документи» режиму «Вхідні/вихідні документи».
При цьому повідомляємо, що для зручності, комфортності платників податків в умовах дії правового режиму воєнного стану, введеного Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» зі змінами, затвердженого Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-IX «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні», сервісне обслуговування платників податків, зокрема, надання адміністративних послуг, виконання інших функцій сервісного обслуговування здійснюється органами ДПС незалежно від місця обліку платника податків.
Таким чином, для отримання витягу з Реєстру неприбутковій організації необхідно подати в установленому порядку Запит засобами електронного зв’язку в електронній формі через Електронний кабінет або у паперовому вигляді до будь-якого територіального органу ДПС незалежно від місця обліку платника податків.
До уваги платників рентної плати: звітування здійснюється за новою формою податкової декларації
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Соборний та Шевченківський райони м. Дніпра) інформує, що Державна податкова служба України з метою, зокрема, правильності обчислення, своєчасності і повноти справляння рентної плати за спеціальне використання води повідомила наступне.
Наказ Міністерства фінансів України від 15.02.2022 № 79 «Про затвердження змін до форми податкової декларації з рентної плати» (далі – Наказ № 79) набрав чинності 22 березня 2022 року, яким внесені зміни до форми податкової декларації з рентної плати, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 № 719.
Пунктом 46.6 статті 46 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) визначено, що якщо в результаті зміни правил оподаткування змінюються форми податкової звітності, до визначення нових форм декларацій (розрахунків), які набирають чинності для складання звітності за податковий період, що настає за податковим періодом, у якому відбулося їх оприлюднення, є чинними формами декларацій (розрахунків), чинні до такого визначення.
З огляду на те, що базовим податковим (звітним) періодом для рентної плати за спеціальне використання води є квартал (п. 257.1 ст. 257 Кодексу), платники рентної плати подають податкову декларацію по новій формі починаючи з II кварталу 2022 року та наступні звітні періоди, у тому числі і для самостійного виправлення помилок, допущених у податковій звітності за попередні звітні (податкові) періоди за місцем податкової реєстрації (п.п. 257.3.4 п. 257.3 ст. 257 Кодексу).
Слід зазначити, що платники рентної плати за спеціальне використання води подають одночасно з податковими деклараціями контролюючим органам копії дозволу за спеціальне водокористування, договору на поставку води та статистичної звітності про використання води (пп. 255.11.19, п. 255.11 ст. 255 Кодексу).
Також, органи, які видають дозволи на спеціальне водокористування, щороку до 20 січня подають контролюючим органам та органам водного господарства інформацію про водокористувачів, яким видано такі дозволи (п.п. 258.2.5, п. 258.2, ст. 255 Кодексу).
З початку 2023 року платники спрямували до місцевих бюджетів Дніпропетровщини на 168 відсотків більше туристичного збору ніж минулоріч
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Соборний та Шевченківський райони м. Дніпра) інформує.
Протягом січня 2023 року платники поповнили місцеві скарбниці Дніпропетровського регіону туристичним збором на суму 582,1 тис. гривень. У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження збільшились на 364,9 тис. грн, або на 168 відсотків.
Нагадуємо, що у 2023 році запроваджується нова форма податкової декларації з туристичного збору (наказ Міністерства фінансів України від 30.11.2022 № 403 «Про внесення змін до форми Податкової декларації з туристичного збору» зі змінами, внесеними наказом Міністерства фінансів України від 20.12.2022 № 446 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 30 листопада 2022 року № 403».
Нова форма декларації застосовується з 01.04.2023.
Діють нові норми виробничих втрат спирту коньячного та дистилятів
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Соборний та Шевченківський райони м. Дніпра) повідомляє, що відповідно до абзацу другого п. 214.6 ст. 214 Податкового кодексу України, частини першої ст. 13 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» норми виробничих втрат і виходу спирту етилового, у тому числі біоетанолу; норми виробничих втрат і виходу спирту коньячного, плодового, зернового дистиляту та інших спиртових дистилятів і ректифікатів; норми втрат спирту та норми втрат і виходу готової продукції під час виробництва алкогольних напоїв затверджуються Кабінетом Міністрів України.
З 25 листопада 2022 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 22 листопада 2022 року № 1310 «Про затвердження норм виробничих втрат спирту коньячного, зернового дистиляту та інших спиртових дистилятів і норм втрат спирту та готової продукції під час виробництва деяких видів алкогольних напоїв» (далі – постанова № 1310), якою:
- затверджено норми виробничих втрат спирту коньячного, зернового дистиляту та інших спиртових дистилятів і норми втрат спирту та готової продукції під час виробництва деяких видів алкогольних напоїв;
- установлено, що на період воєнного стану на території України та протягом шести місяців з дня його припинення або скасування дозволяється застосування суб’єктами господарювання норм втрат спиртових дистилятів та/або алкогольних напоїв, відсутніх у затверджених згідно з пунктом 1 постанови № 1310 нормах втрат, відповідно до нормативних документів, згідно з якими виготовляються відповідні спиртові дистиляти та/або алкогольні напої;
- визнано такою, що втратила чинність, постанова Кабінету Міністрів України від 15 лютого 1999 року № 186 «Про деякі питання державного регулювання виробництва спирту етилового, коньячного та плодового, алкогольних напоїв і тютюнових виробів» із змінами.
До уваги платників рентної плати!
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Соборний та Шевченківський райони м. Дніпра) звертає увагу, що Державна податкова служба України з метою, зокрема, правильності обчислення, своєчасності і повноти справляння рентної плати за спеціальне використання води повідомила наступне.
Відповідно до пункту 255.1 статті 255 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) платниками рентної плати за спеціальне використання води є первинні водокористувачі, які безпосередньо здійснюють забір води з водних об’єктів та можуть здійснювати її передачу вторинним водокористувачам.
Згідно з статтею 42 Водного кодексу України від 06 червня 1995 року № 213/95-ВР (далі – Водний кодекс), первинні водокористувачі – це ті, які мають власні водозабірні споруди і відповідне обладнання для забору води, а також отримують воду з каналів зрошувальних і осушувальних систем, водосховищ, ставків, водогосподарських систем, каналів та водогонів (водопроводів) міжбасейнового та внутрішньобасейнового перерозподілу водних ресурсів.
Відповідно до статті 49 Водного кодексу спеціальне водокористування є платним та здійснюється на підставі дозволу на спеціальне водокористування. Отримання дозволу є обов'язковим для тих суб'єктів, які використовують воду в об’ємі від п’яти кубічних метрів на добу.
Повноваження щодо видачі дозволів на спеціальне водокористування покладено на територіальні органи центрального апарату виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері розвитку годного господарства – Державне агентство водних ресурсів України.
У випадках водокористування без відповідного дозволу на спеціальне водокористування із встановленими в ньому лімітами використання води, рентна плата справляється за весь обсяг використаної води, як за понадлімітне використання (п.п. 255.11.15, п. 255.11, ст. 255 Кодексу). Тобто, до ставок рентної плати застосовується коефіцієнт – 5 (п.п. 255.11.13, п. 255.11, ст. 255 Кодексу).
ДПС України роз’яснює особливості сплати мінімального податкового зобов’язання
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Соборний та Шевченківський райони м. Дніпра) повідомляє, що Державна податкова служба України надала роз’яснення щодо особливостей визначення мінімального податкового зобов’язання (далі – МПЗ), запроваджені Законом України від 30 листопада 2021 року № 1914-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень» (далі – Закон № 1914).
Детально з інформаційним листом, присвяченим окремим змінам положень Податкового кодексу України, направлених на їх удосконалення, зокрема в частині МПЗ, можна ознайомитись на вебпорталі ДПС України за посиланнями:
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/655500.html ,
https://zir.tax.gov.ua/main/lastupdate/.
Оновлено «Єдине вікно подання електронної звітності»
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Соборний та Шевченківський райони м. Дніпра) повідомляє, що Державна податкова служба України на вебпорталі оприлюднила оновлення до спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності» до версії 1.31.4.0 станом на 16.02.2023
(https://tax.gov.ua/elektronna-zvitnist/spetsializovane-klientske-program/).Цим оновленням додано нові версії документів.
1. З метою забезпечення однозначного визначення причини реєстрації платником ПДВ, яка запроваджується відповідно до Закону України від 12 січня 2023 року № 2881-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо застосування режиму експортного забезпечення на період дії воєнного, надзвичайного стану»:
F/J 1310110 – Реєстраційна заява платника податку на додану вартість за формою № 1 ПДВ.
2. У відповідності до форм, які опубліковано на сайті Державної служби статистики України та враховуючи зміни, внесені наказом Держстату від 10 листопада 2022 року №279:
- S0400121 – № 1-підприємництво (річна). Структурне обстеження підприємства (наказ Держстату 10 червня 2022 року № 180);
- S0401004 – № 2-підприємництво (річна). Структурне обстеження підприємства (наказ Держстату 10 червня 2022 року № 184);
- S0403514 – № 1П-НПП (річна). Звіт про виробництво та реалізацію промислової продукції (наказ Держстату 31 травня 2022 року № 118);
- S0702102 – № 1-ЗЕЗ (буд) (річна). Розширений звіт про експорт – імпорт послуг з будівництва (Наказ Держстату 25 травня 2022 року № 104);
- S1001504 – № 2-ОЗ ІНВ (річна). Звіт про наявність і рух необоротних активів, амортизацію та капітальні інвестиції (Наказ Держстату 10 червня 2022 року № 181);
- S1100114 – № 1-екологічні витрати (річна). Звіт про витрати на охорону навколишнього природного середовища (наказ Держстату 08 червня 2022 року № 155);
- S1100213 – № 2-тп (мисливство) (річна). Звіт про облік, добування та розведення мисливських тварин (наказ Держстату 08 червня 2022 року № 158);
- S1100916 – № 2-ТП (повітря) (річна). Звіт про викиди забруднюючих речовин і парникових газів в атмосферне повітря від стаціонарних джерел викидів (наказ Держстату 08 червня 2022 року № 159);
- S1101016 – № 3-лг (річна). Звіт про відтворення та захист лісів (наказ Держстату 08 червня 2022 року № 160);
- S1101212 – № 1-відходи (річна). Утворення та поводження з відходами (наказ Держстату 10 червня 2022 року №176);
- S1600316 – № 2-тр (річна). Звіт про роботу автотранспорту (наказ Держстату 31 травня 2022 року № 120);
- S1901114 – № 11-мтп (річна). Звіт про постачання та використання енергії (наказ Держстату 25 травня 2022 року № 107);
- S1904416 – № 4-мтп (річна). Звіт про використання та запаси палива (наказ Держстату 26 травня 2022 року № 109);
- S2600317 – № 1-КЗР (річна). Звіт про діяльність колективного засобу розміщування (наказ Держстату 12 травня 2022 року № 86);
- S2702117 – 50-сг (річна). Звіт про основні економічні показники роботи сільськогосподарських підприємств (наказ Держстату 08 червня 2022 року № 153);
- S2702215 – № 2-ферм (річна). Звіт про витрати на виробництво продукції (робіт, послуг) сільського господарства (наказ Держстату 08 червня 2022 року № 153).
До місцевих бюджетів Дніпропетровщини надійшло понад 411,8 млн грн плати за землю від юридичних осіб
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Соборний та Шевченківський райони м. Дніпра) інформує.
Юридичні особи впродовж січня 2023 року спрямували до місцевих бюджетів Дніпропетровської області понад 411,8 млн грн плати за землю.
За словами в. о. начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Марини Твердохлєб, у порівнянні з аналогічним періодом минулого року надходження збільшились майже на 67,1 млн грн, або на 19,5 відсотків.
Плата за землю є одним із бюджетоформуючих податків місцевих бюджетів нашого регіону. Очільниця подякувала платникам за сумлінну сплату податків та фінансову підтримку громад.
За матеріалами Головного управління ДПС у Дніпропетровській області
Останній раз редагувалося: 22.02.2023 10:37