|«« | «« | »» | »»| |
Обговорювалися можливості поширення пакету послуг дітям з особливими освітніми потребами у навчальних закладах міста, використання волонтерства як ресурсу соціально-педагогічної та психологічної допомоги дітям з інвалідністю, формування готовності студентської молоді до роботи у волонтерських об’єднаннях щодо запровадження інклюзивної освіти.
Давньогрецькому філософу Платону належать такі слова: “Піклуючись про щастя інших, знаходиш своє власне…” І це дійсно так. Волонтерство – це особливий вид доброчинної діяльності, адже вимагає особливої пожертви з боку людини – часу та особистої участі. ЇЇ сенс полягає у тому, що волонтер отримує духовну винагороду за свою роботу, набуває нового життєвого досвіду, професійних та особистісних якостей!
Однак не можна заперечувати, що грамотно організована діяльність – набагато результативніша. Саме з цією метою в ДНУ у 2002 році був створений Центр соціальних ініціатив і волонтерства – єдиний у загальнодержавному навчальному просторі України, унікальний за своїми напрямами та багатим спектром надання соціально-психологічних і педагогічних послуг тим, хто цього потребує. Під керівництвом доцента кафедри педагогіки та корекційної освіти факультету психології З.П. Бондаренко Центр волонтерства накопичив багатий досвід підготовки координаторів волонтерських груп з числа студентів і викладачів.
Проректор з науково-педагогічної роботи у сфері гуманітарної освіти та виховання молоді ДНУ імені Олеся Гончара Валентин Іваненко у своєму виступі висвітлив багатоаспектну діяльність Центру, наголосивши, що студенти з перших курсів починають осмислення його сутності, бачать зв’язок із цілями й завданнями обраної професії, а також залучаються до організованої роботи з розвитку ціннісних та професійних орієнтирів. “Підготовка студентів до майбутньої професії засобами волонтерської роботи можлива, якщо переосмислити організацію волонтерства у вищій школі, а також визначити мету, зміст навчання волонтерів, та у практичному аспекті – формувати готовність студентів до доброчинної та професійної діяльності у контексті особистісно орієнтованої парадигми освіти, включаючи і вирішення проблеми інклюзивного навчання дітей та студентів з інвалідністю”, – підкреслив В.В. Іваненко.
Підтвердженням успішної волонтерської роботи колективу ДНУ в обласному вимірі є такий результат: переможницею обласного конкурсу “Студент року” у номінації “Волонтер року” визнана студентка факультету психології Дар’я Онищенко, член координаційної ради Центру соціальних ініціатив і волонтерства, активна волонтерка й організатор цього руху в університеті. Керівник Центру соціальних ініціатив і волонтерства університету Зоя Бондаренко розповіла про історію виникнення волонтерського руху саме в студентському середовищі та про поширення благодійності за часів Катеринослава й нинішнього Дніпропетровська. Бо відомо, що Дніпропетровщина в усі часи мала велику традицію меценатства й благодійництва й має багато гідних імен, місць та подій, що впливали на розвиток не тільки міста, але й всієї країни.
Завідувач кафедри педагогіки та корекційної освіти ДНУ, доктор педагогічних наук Віктор Гладуш проаналізував сучасний стан інклюзії у навчальних закладах України та міста і відзначив, що є помітні поліпшення у цьому напрямі та існує добра перспектива включення дітей з особливими освітніми потребами у соціальне середовище, де є місце турботі, опіці та доброзичливості.
Головний спеціаліст управління освіти та науки Дніпропетровської міської ради Наталія Охота поінформувала про вирішення проблеми запровадження інклюзивної освіти у Дніпропетровську, а директор Центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді Дніпропетровська Інна Фатнєва розповіла про соціальні послуги для сімей з дітьми з особливими потребами. Про дружнє соціальне партнерство та базу практики говорила Лариса Гущина, директор Жовтневого ЦСССДМ. Тему партнерства між волонтерами та громадськими організаціями й благодійними товариствами продовжили президент Дніпропетровської обласної благодійної організації “Ангел Дитинства” Наталія Алексєєва, яка створює усі умови для успішної взаємодії дітей, батьків та волонтерів ДНУ, голова громадської організації “Особливе дитинство” Світлана Мигульова, директор благодійного фонду “Дитинство за межею”, директор реабілітаційного центру “Іскра” Лідія Фролова. Найактивніша волонтерка Центру волонтерства, студентка факультету психології ДНУ Яна Бондаренко презентувала портфоліо “Волонтерство як стиль життя”.
Не могла втриматися від слова психолог, дефектолог СШ № 16 Дніпропетровська Алла Погрібна, випускниця факультету психології ДНУ. Вона запросила волонтерів скористатися можливістю набути професійних навичок під час волонтерського супроводу дітей з інвалідністю, які навчаються у цій школі.
На заході була присутня заступник управління освіти і науки Дніпропетровської міської ради Наталія Гавриленко.
Учасники круглого столу одноголосно прийняли резолюцію, яка засвідчила, що інклюзивна освіта має перспективи в новому поколінні педагогів та студентів, які добровільно працюють з дітьми, молоддю та підлітками з особливими освітніми потребами.
Проректор В.В. Іваненко подякував усім за цікаву роботу та відзначив, що закохані у свою справу волонтери обов’язково знайдуть нових інноваційних форм і методів роботи у впровадженні інклюзивної освіти Дніпропетровська, бо вони – джерело нових ідей, нового життєвого досвіду та активної громадянської позиції! І в цьому їм допоможе соціальне партнерство, яке є основою створення відповідальності студентської громади, місцевого самоврядування, громадських та благодійних організацій, – вирішувати проблеми включення людей з інвалідністю в соціум та впровадження інклюзивної освіти за підтримки волонтерського руху.
Зараз в Україні проходить тиждень толерантного ставлення до людей з інвалідністю. Тож додамо до нього наш вмотивований волонтерський супровід, бо маємо такий стиль життя!
Автор: Центр соціальних ініціатив та волонтерства ДНУ ім. О. Гончара
Gorod`ской дозор | |
Фоторепортажи и галереи | |
Видео | |
Интервью | |
Блоги | |
Новости компаний | |
Сообщить новость! | |
Погода | |
Архив новостей |