Згоден
Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтеся з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності та погоджуєтеся на використання файлів cookie.
Днепр » Новости города и региона
пн, 13 января 2025
22:07

НОВОСТИ ГОРОДА И РЕГИОНА

В Каменском открыт уникальный музей старинных мотоциклов

|«« «« »» »»|

Как считают специалисты, его коллекция мото и велотехники – самая масштабная в Украине.

Среди десятков редчайших мотоциклов – и старейшая модель этого вида техники в Украине, 1893 года выпуска.

А собирал эту коллекцию много лет мотолюбитель и реставратор, давний друг Днепровского музея «Машины времени» Александр Фролов.

В удивительном музее побывала и рассказала о нем журналистка сайта «Наш репортер» Галина Денисова:

«Господар чудової колекції –  Олександр Фролов . До пенсії він працював водієм автобуса на маршруті № 11, водив «Ікарус» із «гармошкою».

Мотоциклами захопився ще у дитинстві. А колекцію почав збирати у 2011 році.

Сьогодні у нього близько 60 експонатів. Олександр живе в Романковому. На власній ділянці він збудував спеціальний павільйон для демонстрації своєї колекції. Тут і приймає відвідувачів.

Сяючи чорним лаком, вишикувалися породисті «залізні коні» німецької компанії BMW – лідера серед європейських виробників мотоциклів 1930-1940 років. Олександр має половину модельного ряду тих років. Є і відомий R12 – спортивний мотоцикл, який розвивав рекордну на ті часи швидкість – 279,5 км/год.

Є й модель R71. Таких було випущено 3 700 екземплярів. Олександр розповів, що з цієї моделі німецького мотоцикла у 1938 році розпочалася історія виробництва мотоциклів у СРСР. В Союзі почали копіювати цю машину. Повторили усі деталі, крім карбюратора. А німці зняли модель R71 з виробництва.

Крім чепурненьких моторолерів, створених у мирний час, в колекції є мотоцикли, що брали участь у бойових діях: німецькі, радянські та американські.

Олександр розповів, що багато мотоциклів тієї епохи, які сьогодні знаходяться в колекціях, були свого часу підібрані на місцях боїв під Корсунь-Шевченківським та відновлені ентузіастами.

Американські мотоцикли – ті самі Harley, отримані за лендлізом. Ось один із таких мотоциклів. Він у повному бойовому спорядженні. Вдалося відновити всі елементи екіпіровки, навіть чохол для зброї, закріплений спереду. Цей мотоцикл дуже непросто завести. Потрібна особлива вправність. Одночасно треба діяти ногою, обома руками та ще тримати рівновагу. Завдання для циркового еквілібриста!

У музеї Олександра є справжні бойові Harley з європейського та африканського театрів бойових дій. Африканські пофарбовані у жовтуватий колір – під пісок пустелі.

Раритет 1893 року випуску – найстаріший мотоцикл в Україні. За словами Олександра, працює диво техніки на карбіді, шасі має угорське, двигун вироблено у Швеції. Я поцікавилася, чи можна його завести? «В принципі, можна, – відповів Олександр. – Не вистачає невеличкої деталі. Її легко відновити. Ось тільки охочих покататися не знайдеться. Двигун пихає отруйною парою біля самої ноги людини».

Мотоцикли, що представлені на другому поверсі, були виготовлені переважно французькими виробниками. Вони дуже відрізняються від продукції заводів Німеччини та США. BMW і Harley – потужні та важкі, створені для подолання труднощів у дорозі. А ці легковажні якісь… У мене склалося враження, що інженери хотіли зробити велосипеди, але останньої миті передумали. Виявилось, що я не помилилася. Олександр розповів, що французькі компанії Terrot та MOTOCONFORT справді займалися виробництвом велосипедів, а потім переключилися на виготовлення мотоциклів. Пристосовували двигуни інших компаній на свої шасі.

А ще у колекції мотоциклів є сучасний шедевр дизайнерського натхнення. Ось цей мотоцикл зібрав харків'янин Олександр Шевченко. Його ім'я відоме у колах любителів мототехніки. Із заводського тут лише двигун. Все інше – від коліс до шкіряного сидіння та елементів оздоблення створено вручну. Другого такого мотоцикла немає у світі. Він авторський, єдиний, і цілком на ходу. Автор мотоцикла воював, був поранений, зараз ремонтує різну техніку для наших захисників.

Ще є діючий грамофон, платівки, старовинний одяг та взуття, посуд, статуетки, меблі… Споруджуючи свій виставковий павільйон, Олександр сховав у нього і старий сільський будинок, який стояв на цьому місці. Тепер йому не страшна негода. Усередині будинку – діюча пічка і старанно збережений інтер'єр. Так жили у селі Романкове у середині минулого століття. Навіть електропроводку Олександр залишив рідну – зовнішню. Тут теж є колекція – годинники, гасові лампи, прядки та справжні бездротові праски».

Полную версию статьи можно прочесть здесь nashreporter.com.

Фото – Наш репортер.

Gorod.dp.ua на Facebook.


интересно  (13.01.25 17:56): Супер ! Дякую. Ответить | С цитатой
1
Gorod.dp.ua не несет ответственности за содержание опубликованных на сайте пользовательских рецензий, так как они выражают мнение пользователей и не являются редакционным материалом.

Gorod`ской дозор | Обсудите тему на форумах | Разместить объявление

Другие новости раздела:

ОБРАТИТЕ ВНИМАНИЕ!
Популярні*:
 за коментарями | за переглядами

* - за 7 днів | за 30 днів | Докладніше
Цифра:
7
новых региональных полигонов бытовых отходов будут построены в регионе к 2027 г.

Источник
copyright © gorod.dp.ua
Все права защищены. Использование материалов сайта возможно только с разрешения владельца.

О проекте :: Реклама на сайте