Хто має відшкодовувати ремонт водієві за пошкоджену машину?
"Знову облили кислотою машини", – таке повідомлення з певною періодичністю з’являється у новинних чатах. Змінюється лише адреса та кількість пошкоджених авто. Об’єднує ці випадки те, що злочинці залишаються невідомими. Здавалося б, немає кого притягати до відповідальності, отже й ремонт доведеться оплачувати з власної кишені? У цьому питанні розбирались журналісти КУСТ.
"Червоний камінь вночі понад 20 автівок облито кислотою", – Дніпро, 21 грудня.
"Просто п****ць! На початку проспекту Слобожанський продовжують обливати машини кислотою. Постраждали 10 машин. Ви ж пам'ятаєте, що це не перший інцидент", – Дніпро, 15 грудня.
"Розбили скло машини у районі першого будинку на проспекті Слобожанський. До цього у сусідніх дворах неодноразово обливали машини кислотою", – Дніпро, 5 грудня.
І це навіть не всі випадки вандалізму щодо авто, які сталися у Дніпрі у грудні. З видряпаним серцем і кружечками, – такою свою автівку побачив Олександр, коли зранку вийшов на стоянку біля дому.
"Поряд розташований майданчик, там постійно бігала малеча різного віку. Мені здається, це була їхня ініціатива. Тому що там каракулі, схожі на дитячі малюнки. Поруч з авто лежав камінь зі слідами моєї фарби. Я поговорив з дітьми, але ніхто нічого не бачив", – згадує чоловік.
Ані в поліцію, ані у страхову компанію Олександр дзвонити не став. Просто розгубився, – зізнається водій. На відміну від наступного нашого героя. Андрій придбав автівку в офіційному салоні з гарантією. Залишив її біля будинку, а наступного дня побачив, що на всіх машинах хтось залишив слід цвяхом:
"Я одразу згадав про салон, де купляли авто, дзвоню, пояснюю ситуацію. А мені у відповідь: “Вибачте, на цей випадок гарантія не поширюється”. Довелося зафарбовувати на СТО, але все одно подряпину видно, якщо пригледітися".
Що вже казати, якщо навіть авторка цього матеріалу стала жертвою автомобільних вандалів. Основна проблема в тому, що я не знаю, де і коли це сталося. Випав сніг, автівка була запорошена. Коли потепліло – побачила подряпини по всій лівій стороні машини. Перша думка: це я десь зачепилася, але ні. Лінії були й вертикальні, й горизонтальні – як ґратами.
"Перше, що треба розуміти – чи застрахований автомобіль. Якщо так, водій повинен викликати поліцію, аби вона склала протокол. Потім – звернутися до страхової. Тоді кермувальник отримає грошову компенсацію", – розповідає юрист Станіслав Ліфлянчик.
Але щоб отримати гроші на ремонт, машина має бути застрахована полісом КАСКО, а не автоцивілкою, пояснює консультанка страхової компанії Олена. Остання покриває витрати лише тоді, коли ви є винуватцем ДТП. Водночас оформити КАСКО на машину старше за 10 років неможливо.
Та навіть якщо КАСКО або страховки немає взагалі, потрібно зафіксувати подію у правоохоронців. Правоохоронці опитають свідків, раптом хтось бачив, як вашу машину пошкодили. Або ж поряд працювали камери. Коли зловмисника затримають і проти нього відкриють кримінальне чи адміністративне провадження, можна буде позиватися до суду. І таким чином відшкодувати кошти.
"Ремонт потрібно робити на офіційному СТО, яке видасть вам дефектний акт з точним описом пошкоджень. А також документ, що підтверджуватиме вашу сплату ремонту", – уточнює юрист.
Питаємо, чи є шанс відшкодувати кошти, коли водій вже поїхав з місця ДТП. "Ні, бо у такому разі виникають сумніви, де саме ви отримали пошкодження авто. Треба довести не тільки факт вандалізму, а й те, що це сталося саме на стоянці або у дворі", – відповідає Станіслав Ліфлянчик.
Що ж до платних паркувань, то з них витягти компенсацію за шкоду буде вкрай важко, вважає юрист. "Якщо ви залишаєте авто на такій стоянці, то ви просто віддаєте гроші якомусь чоловікові, у вас немає підтвердження юридичної угоди. Навіть якщо вам видали квитанцію, я більш ніж впевнений, що там буде зазначено "оренда земельної ділянки", – додає Станіслав. Тобто, згідно з цією квитанцією, ви винаймаєте ділянку, і орендодавець не несе відповідальності за майно.
Ми звернулися до фахівця з лакофарбового покриття авто Євгена. Чоловік займається цією справою понад 10 років. Утім, каже, саме облитих кислотою або подряпаних вандалами машин давно не зустрічав.
"Ремонт – це фактично фарбування деталі, що коштує в середньому 100 доларів. Але знову ж таки – якщо маленька подряпина, увесь бампер немає сенсу перефарбовувати. Відтак – і сума буде меншою".
Набагато складніше з кислотою, пояснює експерт. Тоді залишити "рідне" покриття можливості не буде:
"Доведеться знімати і фарбувати наново. За міцністю матеріал відрізнятися не буде, але підібрати саме такий колір буде важко. На СТО приладом, що міряє товщину покриття, зрозуміють, де саме була пофарбована автівка".
А від цього падає і вартість авто на вторинному ринку, підсумовує фахівець з лакофарбового покриття.
Gorod`ской дозор | |
Фоторепортажи и галереи | |
Видео | |
Интервью | |
Блоги | |
Новости компаний | |
Сообщить новость! | |
Погода | |
Архив новостей |
А то кинуть авто неначє на смітник а потім диауються що й інші містяни відносяться до нього як до сміття. Ответить | С цитатой
Не "патриот" - не идиот (22.02.23 14:47): Думаю, как только владельцы авто начнут парковаться цивилизованно (помня о различных правилах, а также о том, что они в этом городе живут не одни), количество подобных повреждений автомобилей резко уменьшится. Ответить | С цитатой | Обсуждение: 2