Будівництво заводу розпочалось відразу після визволення міста. Держава потребувала великої кількості техніки для відбудови господарства, тому Державний комітет оборони СРСР прийняв Постанову про будівництво автомобільного заводу у Дніпропетровську, який мав випускати 75 тисяч вантажних автомобілів щорічно.
Протягом кількох років молодь дев`яти областей України працювала в неймовірно важких умовах, будуючи завод.
Директором заводу допоміжного устаткування був призначений Олександр Макаров. Дуже швидко допоміжний завод перетворився на основну промислову базу. Перші автомобілі почали збирати в недобудованих цехах.
У 1948 році виготовлено перший автомобіль ДАЗ-150 «Українець».
7 листопада, під час святкування річниці Жовтня, він уперше проїхав вулицями міста.
9 травня 1951 року Рада Міністрів СРСР прийняла Постанову «Про передачу Дніпропетровського автомобільного заводу Міністерству озброєння СРСР...» А наступного дня міністр Д. Устинов підписав наказ про присвоєння ДАЗу секретного номера «Завод № 586». Того ж року був підписаний наказ про організацію серійного виробництва бойових ракет Р-1.